Wednesday, April 21, 2010

Jom Belajar Buat Coklat



Meriahnya coklat

Pihak penganjur mensasarkan golongan profesional, pembuat coklat di rumah, tukang masak serta peminat coklat untuk menyertaikelas yang mereka anjurkan.

Semua peserta dikehendaki memakai pakaian yang sesuai dan selesa dan lengkap berkasut. Set pemula, apron, buku nota dan topi pakai buang disediakan kepada peserta.

Bahan-bahan memasak, peralatan turut dibekalkan semasa di dalam kelas. Bagaimanapun peserta digalakkan membawa alat tulis sendiri sebagaimana yang diperlukan.

Berapa yuran?

Yuran pendaftaran dikenakan sebanyak RM100. Yuran kursus pula RM2998 untuk lapan sesi yang dijalankan selama lapan minggu. Ia termasuk kelengkapan dan bahan memasak yang dibekalkan. Bayaran hendaklah dibuat atas nama KDU College Sdn. Bhd.

Kelasnya setiap hari Sabtu pukul 9.00 pagi hingga 12.00 tengah hari.

Antara kursus yang bakal dipelajari ialah; All About Chocolate, Moulded Chocolate, Enrobed Chocolate, Clustered Chocolate, Chocolate Ganaché, Granola Bar, Croquant/Daim Bar dan Chocolate Box & Chocolate Roses.


Enaknya coklat kalau dibuat sendiri

Kelas dibuat secara demonstrasi oleh pakar cokolat serta teori pasal coklat. Turut diajar praktikal di dalam kelas oleh peserta sendiri. Peserta akan mendapat sijil KDU/IMI International Swiss Certificate in Basic Chocolate Making.

Sebarang pertanyaan pasal pendaftaran boleh dibuat dengan menghubungi talian 03-7728 8123 dengan sambungan 414 (Chef Zam)

Petikan dari www.sajianonline.com

Sedap cookies dengan rasa coklat yg enak...klik sini

No comments:

Post a Comment